Founded in 2006, tvN has considerable influence as a cable TV channel, and is further advancing to be a “Culture Maker” trying diverse contents and innovative experiments. We established tvN’s concept as “Pleasure that cannot be compromised,” and designed an effective, powerful identity with a strong red color and bold straight lines.


재미, 그 이상의 문화를 만들다.

2006년에 처음 개국한 tvN은 이제 단순히 케이블채널의 파급력을 넘어 다양한 컨텐츠와 새로운 시도로 명 실상부한 Culture Maker로 도약하고 있습니다. tvN만의 가치를 타협하지 않는 즐거움이라는 컨셉으로 정 하고 이에 따른 강렬한 레드컬러와 굵은 직선으로 효과적이고 강한 Channel만의 Identity를 부여하였습니다.


tvN channel branding

Project owner. CJ E&M (2010)

Creative director. Kim ji hoon
Principal designer. Park geon
Designer. Kim ah young, Ko jung gon